איך ספורט משפיע על הגוף שלנו?

איך ספורט משפיע על הגוף שלנו?

לא מעט אנשים מפנים מידי שבוע זמן לביצוע פעילות גופנית. ייתכן וזה בשל המודעות לאורח חיים בריא, שהרי בשנים האחרונות מסתמנת עליה חדה בכל הנוגע לאכילה נכונה ולשמירה על הכושר. ובכן, ביצוע פעילות גופנית הוא דבר מבורך, ולו בשל כל היתרונות שהספורט מעניק לגופנו. סקרנים? אספנו בעבורכם מידע חשוב במיוחד.

ספורט = בריאות

סיור קטן בשכונה בשעות הערב יציג בפניכם מגוון רחב של אנשים שיוצאים מידי יום לריצה או הליכה בשכונה. לצד אותם מתאמנים יש מי שמעדיפים להתאמן בבית, יש שבוחרים להתאמן בסטודיו ייעודי ויש מי שיעדיפו להגיע אל חדר הכושר. למעשה, חדרי כושר הפכו לסממן נפוץ באורח החיים המודרני, וכיום ניתן למצוא שלל מכונים בכל רחבי הארץ, כמו הולמס פלייס פתח תקווה, ספייס באר שבע וכו'. האימונים בחדר הכושר בדרך כלל מאוד מגוונים, ולו בשל העובדה שניתן למצוא במתחמים הללו כמה וכמה סוגי מכשירים, עמם ניתן לבנות תכנית אימונים מקיפה וממוקדת בליווי מאמן כושר.

ספורט

אבל איך האימונים משפיעים על הגוף?

אימוני כושר משפיעים על הגוף במגוון רבדים, כשתחילה נציין שמדובר בפעילות שמסייעת להפחית במשקל הגוף ולשמור על משקל תקין. כמו כן, האימונים עשויים לבנות מסת שריר ולחזק את הגוף, ובכך לסייע לנו לבצע פעולות יום יומיות בקלות (כמו לעלות במדרגות, לצאת לטיול רגלי וכו'). יתרה מזאת, אימוני הכושר ובייחוד אימונים אירוביים, משפרים באופן ניכר סיבולת לב ריאה, מה שתורם לאיכות חיים גבוהה יותר ולתחושה טובה יותר במהלך פעילות פיזית.

מלבד כל היתרונות הגופניים, טוב לדעת שספורט מסייע להפחתת חרדה ודיכאון והוא נהדר בעבור אנשים שסובלים מלחצים לעיתים קרובות. פעילות גופנית מסייעת לשיפור מצב הרוח, וזאת הודות לאנדורפין שמופרש מהמוח במהלך האימון. יתר על כן חשוב לציין שפעילות גופנית מחזקת את מערכת החיסון ותורמת רבות לשמירה על בריאות הגוף. על כן, מומלץ לבצע פעילות גופנית בתדירות גבוהה, גם אם מדובר בהליכה של 25 דק' ברחבי השכונה.

סוגי אימונים

ביצוע פעילות גופנית יכול להיות מגוון במיוחד, מאחר ויש לא מעט סוגי אימונים שונים, כך שכל מתאמן יכול למצוא את האימון האידיאלי ביותר בעבורו. חשוב לשלב בין אימוני כוח לבין אימוני אירובי, כשרצוי להתייעץ עם מאמן כושר מקצועי שיוכל לבנות בעבורכם תכנית אימונית ממוקדת ומאוזנת המתאימה למטרותיכם.

בין סוגי האימונים הנפוצים ביותר ניתן למצוא: TRX (אימון רצועות), ריצה, פילאטיס, ספינינג, ריקוד, כדורגל ועוד. כמו כן, יש לציין כי מי שמעדיף להתאמן בקבוצות קטנות או באופן פרטי, בהחלט יוכל לעשות זאת, משום שכיום אפשר להירשם לסטודיו לאימונים, לקבוצות אימון קטנות או לשכור את שירותיו של מאמן אישי.

 

לסיכום, ספורט הוא חלק משמעותי משמירה על גוף בריא ולכן מומלץ לבצע פעילות גופנית באופן שוטף, כשרצוי להתייעץ עם מאמן מקצועי על מנת לבנות את תכנית האימונים האידיאלית ביותר. פעילות גופנית מחזקת את הגוף, מסייעת למערכת החיסונית ותורמת להעלאת מצב הרוח. אז, מתי האימון הבא שלכם?

כתוב/כתבי תגובה