מרימים משקולות

מרימים משקולות

אימון באמצעות משקולות מסייע לשמור על שיווי משקל, מחזק את השרירים והעצם ומעודד את קצב חילוף החומרים. אך כמו כל דבר בחיים, כדי להתאמן באמצעות המשקולות יש צורך לעשות זאת נכון. כי אם עובדים לא נכון באמצעות המשקולות, ניתן לגרום לפציעות ולחוויות בלתי נעימות. כך, לפני שאתם מתחילים לעבוד, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום.

עבודה עם משקולות – איך עושים זאת נכון?

מעוניינים לשמור על כושר? אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר עובדים עם משקולות:

  • לא מרימים משקולות ללא חימום – לפני הכול, חשוב לבצע פעילות אירובית ולהכין את הגוף לקראת האימון שאתם עומדים לעשות. תוכלו, למשל, להניף את הזרועות לצדדים שונים במשך כמה דקות.
  • הרימו משקולות שמתאימות לכם – חשוב להרים משקולות המתאימות לכם מבחינת יכולת ההרמה. אם אתם יכולים להרים את המשקולות כ-10 פעמים ברציפות, סימן שהן מתאימות לכם. השתדלו שלא להרים משקולות כבדות מדיי או כאלה שדורשות מאמץ.
  • לא להתאמן יותר מדיי – אל תמשיכו את האימון מעבר ל-60 דקות. לאחר כשעה של אימון אינטנסיבי רמות הטסטוסטרון בגוף מתחילות לדעוך וגם מאגרי הפחמימות בגוף, כך שהגוף מתחיל להפוך את החלבונים לאנרגיה.
  • עובדים עם כל תנועות הגוף – הרמת משקולות נעשית עם כל הגוף – פלג הגוף העליון ופלג הגוף התחתון עובדים יחד.
  • נשימה נכונה – יש הנוהגים לעצור את הנשימה במהלך האימון. פעולה זו עלולה להעלות את לחץ הדם. משום כך, חשוב לנשוף בזמן שדוחקים את המשקל ולשאוף במהלך ההרפיה.

משקולות מסוגים שונים

קיימים סוגים מגוונים של משקולות שאפשר לבחון באתר כאשר מחפשים ציוד לספורט: משקולות יד במשקלים שונים, משקולות מצופות גומי, משקולות מצופות ניאופרן, משקולוט קטלבלס המצופות בוויניל ועוד. חשוב לבחור את המשקולת הנכונה ביותר עבורכם.

כתוב/כתבי תגובה