זהירות על המשקל!

זהירות על המשקל!

אימוני כוח עם משקולות הם מהאימונים השכיחים ביותר עבור כל מתאמן כיום, בין אם הוא מתאמן בחדר כושר או באופן עצמאי. כיום ניתן לבצע רכישת משקולות אונליין בקלות ובמהירות דרך האתר של בש-גל, לבחור את סוג המשקולות המתאים עבורכם ואת המשקל הרצוי ולקבל משלוח מהיר עד דלת הבית כך שלא תצטרכו לחכות הרבה עד שתתחילו כבר לחזק את השרירים שלכם.

מדוע דווקא משקולות?

ישנם סוגים רבים ושונים של תרגילי כוח לחיזוק השרירים שלנו בגוף אז מדוע דווקא משקולות אתם שואלים? ובכן המשקולות הן כלי נוח עמו ניתן לבצע סוגים רבים של תרגילי דחיקה והנפה ובכך לחזק את שרירי הגוף. משקולות רגילות יהיו לרוב לתרגילים המחזקים יד קדמי ואחורית וכן את אזור מפרק היד. ישנן גם משקולות צלחת אותן מחברים למכשירי פולי או מוטות ברזל עמם ניתן לבצע תרגילים נוספים הטובים לכתפיים, גב וחזה בעיקר.

חשוב לבחור את המשקל הנכון להתחיל אתו:

הבעיה אצל רוב המתאמנים הלא מנוסים היא שמרוב התלהבות שהם מרימים משקולות והרושם שהם מנסים לעשות על חבריהם, או כאשר הם מצלמים תמונה שלהם מרימים משקולות לאינסטגרם, הם אינם מבינים שהם יכולים להזיק לעצמם. ראשית הם עשויים להתיש את עצמם מהר מאוד כך שהאימון שהם יעשו לא יהיה אפקטיבי. דבר נוסף הוא שהם יכולים שלא לשים לב ולגרום לעצמם לפציעה כמו קריעת שריר ואף מקרים גרועים מכך. הקפידו להתאמן עם המשקל הנכון ביותר עבורכם מבלי להתייחס לאנשים מסביבכם אשר עשויים להרים משקלים כבדים יותר.

איך נבחן את המשקל הנכון ביותר עבורנו?

בדרך כלל מומלץ לעשות 10-12 חזרות לכל סט. אתם רוצים מצד אחד להרגיש מאמץ כדי לאפשר לגוף להתחזק ולהתפתח (אם יהיה לכם קל מדי ולא יהיה מאמץ האימון לא יהיה אפקטיבי) ומצד שני אתם לא רוצים להיות מותשים כבר בחזרה ה4-5 או בתחילת הסט השני שלכם, כשאתם מגיעים למצב שכבר אין לכם כוח להשלים אפילו 2-3 סטים לכל תרגיל.

האם כדאי לבצע אימוני משקולות לבד בבית?

אם קראתם את המאמר הזה והבנתם שאסור לכם להעמיס על עצמכם מבחינת משקל וכיצד לבחור את המשקל המתאים עבורכם מצד שני הרי שאתם כבר יכולים להתאמן לבד בבית. ניתן לצפות באינטרנט בסוגים שונים של תרגילים עם משקולות כדי לבצעם בבית, אם כי תמיד מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר להכנת תכנית אימונים מסודרת גם אם אינכם מנויים בחדר כושר.

כתוב/כתבי תגובה