היתרונות של אימון משקולות

היתרונות של אימון משקולות

ישנם כל כך הרבה סוגי אימונים שכדאי לשלב בחדר הכושר, החל מאימונים על מתקנים, דרך אימוני אירובי, יוגה, פילאטיס, ספיניניג, TRX ועד אימוני משקולות כמובן. אתם אולי מכירים את האימונים הללו כאימונים למי שרוצה לנפח את הגוף ולהיות מר ישראל או ללכת לתחרויות של פיתוח גוף, אולם גם אנשים ממוצעים לגמרי עושים שימוש באימוני משקולות. אימונים אלה עוזרים להם לחיזוק שרירים ספציפיים שונים, לחזק ידיים שנוטות לכאוב, לחזק את הכתפיים, הגב התחתון ועוד. יש אפילו אימוני משקולות לרגליים עם מתקנים מתאימים.

אילו סוגי משקולות קיימים?

יש אינספור תרגילים ואימונים שונים שניתן לעשות עם משקולות, לכן כאשר אתם לוקחים בחשבון אימון משקולות אתם צריכים לוודא קודם את סוג האימון שאתם רוצים לשלב ואז לרכוש את המשקולות המתאימים ביותר עבורכם לשימוש ביתי. יש משקולות יד, משקולות צלחת המתאימות למתקנים שונים ומוטות ברזל, יש משקולות קטלבלס, משקולות ריצה ששמים על הרגליים ועוד. כדאי לבדוק גם לגבי ציוד משלים למשקולות וכן כפפות חדר כושר על מנת להפוך את האימונים לאפקטיביים יותר ולהפחית סיכוי לפציעות.

היתרונות של אימון משקולות:

  • ישנם אימוני כוח שעובדים על קבוצה גדולה של שרירים וזה יכול ליצור מעמסה בעיקר למי שלא צריך אותה או מישהו שהוא מתאמן מתחיל. אימון משקולות יכול לאפשר אימון על שריר ספציפי או כמה שרירים במינון נכון.
  • משפר את גמישות המפרקים ואת טווח התנועה של הידיים שלנו.
  • גיוון עצום בתרגילים האפשריים שאפשר לעשות עם משקולות.
  • המוצר אינו דורש תחזוקה מיוחדת.
  • קל ונוח לנייד את המשקולות ממקום למקום לפי צורך.

טיפים חשובים למתאמן המתחיל לגבי משקולות:

המתאמן המתחיל יכול להעמיס על עצמו אימוני משקולות מעבר למה שצריך. לא רק שכמות החזרות וכמות הסטים שאתם עושים עלולים להקשות עמכם, אלא גם המשקל שאתם מרימים. גם אם אתם יכולים להרים משקל מסוים אז אתם מרגישים לאחר כמה חזרות באמצע הסט שאתם ממש מתאמצים אתם מסכנים את עצמכם בפציעה עדיף להתחיל במשקל נמוך יותר, להשלים את החזרות והסטים לפי המדריך שלכם או המלצות שקראתם באינטרנט אבל להימנע מעומס יתר שיגרום לפציעה והשבתה לאורך זמן. היכנסו לאתר בש גל ללמוד מידע נוסף אודות סוגי המשקולות ומחיריהם.

כתוב/כתבי תגובה