מתי צורכים אבקות חלבון

מתי צורכים אבקות חלבון

חשוב לדעת כי את אבקת החלבון יש לצרוך בזמנים הנכונים, בתזמון נכון על מנת שאכן תהיה מהשתייה התועלת הרצויה. אבקת החלבון יכולה להיות מורכבת מכמה וכמה מרכיבים שונים. יש את אבקת החלבון העשויה ממי גבינה ויש את אבקת החלבון העשויה ממי קזאין. יש את אבקת החלבון העשויה מביצים ויש את האבקה המבוססת על חומרים צמחיים.

כל סוג של אבקת חלבון יש לו את ההוראות שלו ואת הזמנים בהם צריך ליטול אותם.

אבקת חלבון המבוססת על מי גבינה

אבקת החלבון המבוססת על מי גבינה היא אבקת החלבון שבה משתמשים המתאמנים והספורטאים בשל היעילות הגבוהה של האבקה מהסוג הזה. את האבקה הזו יש לצרוך סמוך מאוד לאימון או מיד אחריה. כך שאבקת החלבון למעשה נספגת ומשתחררת בגוף באופן מידי ונכנסת לשריר. שתייה של אבקות חלבון סמוך לאימון, היא יעילה במיוחד כאשר מדובר בסוג זה של אבקת חלבון היות וכך אבקת החלבון חודרת לשריר ובונה אותו.

לאחר אימון משקולות תשפיע אבקת החלבון באופן בולט במיוחד והיא תעלה את מסת השריר.

חלבון קזאין

חלבון הקזאין הוא חלבון המתפרק לאט וגם הספיגה שלו היא נמוכה יותר מהחלבון של מי הגבינה. גם הקזאין מעלה את מאזן החלבון בשריר והוא משפיע מאוד על מסת השריר.

את הסוג הזה של אבקת החלבון, כדאי מאוד לשתות דווקא לפני השינה ובזמן מנוחה. כך הוא יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר והוא יעלה את המאזן לחיובי.

חלבון על בסיס סויה

יש הטוענים כי חלבון סויה הוא חלבון הרבה פחות אפקטיבי משני הסוגים עליהם הרחבנו לעיל. אך בכל זאת, אנשים שלא רוצים לצרוך את אבקת החלבון שהוא על בסיס גבינה או קזאין, מומלץ שיצרכו לכל הפחות את אבקת החלבון הזה שהוא על בסיס סויה.

את אבקת החלבון שהוא על בסיס סויה, יש לצרוך גם כן סביב האימון, לפני האימון, בזמן האימון או מיד אחריו.

אין ספק כי צריכה נכונה בזמנים הנכונים, תורמים רבות להצלחה וליעילות של אבקת החלבון.

כתוב/כתבי תגובה