אפשר בלי סיפאפ

אפשר בלי סיפאפ

אנשים רבים בארץ ובעולם נאלצים להיעזר במכשיר הסיפאפ על מנת להילחם בתופעה המעיקה של הפסקת נשימה בשינה. מדובר על תופעה מלחיצה שעלולה להתרחש בזמן השינה, כאשר האדם פשוט מפסיק לנשום ומתעורר בבהלה תוך כדי תחושה חמורה של מחסור בחמצן. במילים אחרות, אנשים אלו נחנקים בזמן השינה שלהם, דבר שכמובן מלווה בתחושות של לחץ, חרדה ושנת לילה בלתי רציפה ובלתי מספקת. אחד הפתרונות הקונבנציונאליים לבעיה, הוא מכשיר סיפאפ שמתלבש על הפנים בזמן השינה ומזרים אוויר בכוח לתוך האף של המטופל. הבעיה היא שמדובר על מכשיר מסורבל, שמקשה על השינה ועם הזמן עלול לפגוע בסינוסים. למעשה, כדאי לדעת כי היום ניתן למצוא גם דרכים טבעיות יותר להתמודד עם הבעיה, ללא שום צורך בתרופות או במכשור רפואי.

דרך טבעית להתמודד עם הפסקת נשימה בשינה ללא צורך בסיפאפ

חשוב להבין כי הסיבה המרכזית להפסקת הנשימה בשינה היא בעיה בדפוס הנשימה. לרוב הפסקת נשימה בשינה מתחילה מנחירות שאינן טופלו בזמן. לאחר תקופה מסוימת, הנחירות מחמירות ובין נחירה אחת לאחרת נוצרת עצירת נשימה קטנה. בהמשך, עצירת הנשימה גדלה, דבר שגורם להתעוררות בתחושת חנק. מצב זה פוגע משמעותית באיכות השינה, בתחושת הערנות וכמובן במצב הרוח. לכן חשוב להכיר שיטה טבעית המתבססת על לימוד הדרגתי של דפוסי נשימה נכונה ומדויקת יותר. שיטת בוטייקו מהווה תחליף למכשיר הסיפאפ, היות וניתן להשתמש בה בכל מקום, אין צורך במכשור או בציוד מיוחד. מומלץ להיעזר בשיטה על מנת ללמוד בצורה הדרגתית כיצד לנשום נכון, ובכך להפחית את מספר אירועי הפסקת הנשימה בשינה. עם הזמן, ככל שהתרגול יתקבע ויהפוך לטבעי יותר, כך אירועי הפסקת הנשימה בשינה ייעלמו לחלוטין ואיכות החיים תעלה.

כתוב/כתבי תגובה