אימוני משקולות – איך לעשות את זה נכון

סט משקולות

בעולם הזה של אימוני כוח יש את הרמת המשקולות. הרמת משקולות היא אף ענף ספורט אולימפי שבו רואים כיצד אנשים מלאי שרירים ניגשים אל משקולת על גבי מוט שאותו הם צריכים להניף בשתי ידיים אל על עם העלאת המשקל לתחרות ברמות משקל שונות. בהרמת משקולות ישנה עבודה על טכניקה אשר כוללת שתי פעולות שאותן מבע אותו מרים. שקולות, האחת היא של דחיקה, שזו עמדת ביניים שבה נמצא מרים המשקולות וממנה הוא עובר לאחר אותה הכנה מקדימה אל עבר ההנפה של המשקולת מעלה עם ידיים פרוסות לשתי הצדדים ורגליים ישרות בצורה יציבה אל הקרקע. המשקלים בתחרויות האולימפיות מגיעים לכדי מאות קילוגרמים עם חלוקה של המתחרים לפי משקל.

החשיבות של ביצוע תרגול נכון

אדם לא יכול בבוקר בהיר אחד להחליט כי הוא מתחיל להרים משקולות כבדות משקל, גם אם הוא נחשב לאדם די חזק. מדוע? כי עבור הרמה של משקולות אפילו במשקל זניח יחסית היא כזו שאותה צריכים לבצע בצורה נכונה. ברגע בו לא מבצעים את ההרמה של המשקולת בצורה נכונה יכולים לגרום לנזק קטן עד גדול לרקמת השרירי במקום להשיג את המטרה אשר לשמה נרכשה המשקולת בכלל. הדבר עוד יותר חשוב עבור הרמה של משקולת כבדת משקל או ביצוע של תרגול רב מידי בבת אחת באותו אימון אחד.

הסוגים של המשקולות

הסוגים של המשקולות הם רבים וכוללים גם משקול יד שמגיעה במשקלים קטנים של קילו אחד עד למשקלים גבוהים של עשרות קילוגרמים. יש סט משקולות יד ויש כלוב משקולות אשר נמצאות על גבי מוט שמיועד להרמה בצורה השונה מאימון משקולות, ולמעשה קיים הבדל מהותי בין אימון משקולות שמחזק ומחטב את הגוף לבין אימון הרמת משקולות שהוא יותר משויך אל הספורט התחרותי. איך יודעים כי המשקולת מתאימה והתרגיל מבוצע בצורה נכונה? זה חשוב ואף מומלץ לבצע אימוני משקולות עם מאמן שיודע להסביר כיצד לבצע כל תרגיל מבחינת התנועה והמנח של הגוף, לבצע הפוגה בין תרגיל אחד לאחר, להתאים את המשקולת ואת התרגול לכל מתאמן ולבצע את התרגול למקסימום של שעת אימון רציפה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מגשי אירוח בריאים מלאי חלבון
במאה ה-21 המודעות למזון שאנחנו אוכלים כבר מאוד גבוהה. ניתן לראות בלא מעט אירועים, מגשי אירוח עם מנות...
קרא עוד »
דצמ 07, 2021
טיפים פנימיים להזמנות מעוצבות לחתונה: העלו את החגיגה שלכם
כשזה מגיע לתזמור החתונה המושלמת, כל פרט חשוב. מפלטת הצבעים ועד סידורי הפרחים ועריכת השולחן, הזמנת...
קרא עוד »
מרץ 05, 2024
חלב קוקוס
כיום חלב הקוקוס הפך את עצמו למצרך חובה בביתו של כול אדם אשר אוהב אוכל בריא ותזונתי מצד אחד ומצד שני...
קרא עוד »
אוג 17, 2021