שיני בינה – תמיד חייב לעקור?

שיני בינה - תמיד חייב לעקור?

כדי להבין מה הבעיה של שיני הבינה ומדוע אנחנו שומעים בלי סוף כי יש לעקור את שיני הבינה, חשוב להכיר את מבנה השיניים אצל האדם הבוגר. למעשה בחלל הפה של האדם הבוגר ישנם 32 שיניים. אלה נחלקות לארבע סוגים. שיניים חותכות, ניבים, מלתעות וטוחנות. לכל אחד מסוג השיניים התפקיד הייעודי שלו כמו גם הגודל והצורה המתאימים לתפקיד המיועד להם.

שיני בינה – השיניים האחרונות

שיני הבינה אלו הן השיניים הבוקעות אחרונות. הרבה שנים אחרי שכבר הסתיים תהליך צמיחת השיניים, מגיע תורן של שיני הבינה. שיני הבינה הם גם כן שיניים טוחנות. בתום גיל ההתבגרות, בין גיל 17 ועד לגיל 25 בוקעות השיניים הללו. זו הסיבה אגב שדבק בהם הכינוי – שיני בינה.

ישנם מקרים רבים אשר בהם השיניים הללו בקעו כראוי ויש להם מקום מכובד וטוב משלהם. במקרים כאלו אין כל צורך לפגוע בשיניים הללו ובעצם הן משמשות כעוד רביעייה של שיניים טוחנות. הבעיה היא שישנם מקרים רבים בהם השיניים הללו צומחות כאשר אין להם כבר מקום בקשת השיניים. הן נאלצות לדחוף את עצמן בקצה הקשת. מה שעשוי לגרום לשורה של בעיות. לכן מומלץ לטפל בהקדם ולפנות לרופאי שיניים מומחים כמו ד"ר בניאל רופאת שיניים לילדים.

שיניים כלואות

שיני הבינה הן שיניים שעלולות להיכלא ולדחוף את השן הטוחנת הסמוכה. זה עשוי לקרות ברובד העליון של השן כאשר השן דוחפת את השן שנמצאת לידה וזה גם עשוי להיות בתוך החניכיים. שן הבינה נשענת על השן הסמוכה או על השורש שלה ולא מצליחה לבקוע באופן תקין. כשהיא נמצאת שם בתנוחה הזו היא עשויה להישען על השורש של השן הסמוכה ולהרוס אותה כליל. היא גם עשויה לגרום לעששת מסביב ובעקבות כך לגרום לכאבים עזים ולנפיחות עד כדי קושי בפתיחה של הפה. מאותן סיבות, ישנם מקרים בהם יש צורך גם לעשות עקירת שיני חלב לילדים.

שן כלואה עשויה גם להוביל לזיהום וזיהום עשוי להתפשט ולהוביל לתחלואה ברמה מסוכנת ממש. תחלואה שעלולה להוביל אפילו למוות.

ברור אם כן כי חובה להתייחס לבעיות המתעוררות בעקבות שיני הבינה ואם יש צורך לעקור אותן, אין מקום להסס. למעשה רוב רובן של שיני הבינה הן שיניים שנעקרות בגלל המיקום הבעייתי שנשאר להם.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קיץ 2022 – כך תשמרו על הגזרה
כושר גופני הוא חלק מכריע מהחיים שכולם צריכים לקחת ברצינות. עם הזמן, הגוף מתחיל להשתנות ולהסתגל באופן...
קרא עוד »
יונ 28, 2022
דיקור לכאבי ברכיים – האם זה עוזר?
אין לכם מושג מה לעשות כדי להתגבר על כאבי הברכיים שלכם? כדאי לדעת כי דיקור לכאבי ברכיים עשוי לעזור...
קרא עוד »
ספט 15, 2021
כל היתרונות של מתקן כדורסל לבית
לבנות מגרש כדורסל בחצר ביתך או במקום העבודה שלך הוא לא הגיוני ומגרש כזה דורש גם תחזוקה רבה. אבל ,...
קרא עוד »
אוג 11, 2022